Daniel Sobański

Daniel Sobański
Wydział: Rzeźba i Intermedia
E-mail: daniel.sobanski@asp.gda.pl
Daniel Sobański
Urodzony w 1992 roku w Częstochowie, studiował Rzeźbę na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu w latach 2011-2014, a następnie przeniósł się do Gdańska, gdzie ukończył studia w 2017 roku. Obecnie zatrudniony jako asystent na Wydziale Rzeźby i Intermediów na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Jego twórczość obejmuje szeroki zakres technik i dziedzin, w tym rzeźbę klasyczną i cyfrową, rysunek, scenografię, reklamę, film, animację oraz renowację rzeźby, mebli i architektury.
W swojej działalności artystycznej nie ogranicza się do jednego konkretnego stylu – eksperymentuje on z różnymi formami, począwszy od abstrakcji po figuratywne przedstawienia ludzkiego ciała. W swoich pracach odwołuje się do idei, emocji i doświadczeń, najczęściej porusza tematy związane ze zjawiskami paranormalnymi oraz zagadnieniami z dziedziny socjologii, psychologii, historii i mitologii. Łączy klasyczne podejście do rzeźby z nowoczesnymi technologiami, takimi jak rzeźba cyfrowa, skanowanie 3D, VR i AR. Zastosowanie tych technologii pozwala mu tworzyć projekty o niespotykanej wcześniej precyzji i złożoności, co wzbogaca jego twórczość o nowe możliwości i perspektywy.
Brał udział w licznych wystawach zarówno w Polsce, jak i za granicą, między innymi: TARTU NATURAL WAYS Le:Notre 2024, „Local Context Global Context” (Olomouc, Czechy, 2019), „Czwarta Edycja Konkursu i Wystawy Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów” (Wrocław, Instytut Sztuki WRO, 2018), „Wpis” ukończony w ramach wystawy „Najlepsze Dyplomy ASP” (Gdańsk, Zbrojownia Sztuki, 2018), „Exposition De Dessins” (Orlean, Francja, Maison des Associations De la Source, 2017), „Baltic Stone Symposium / Baltic Drawing” (Imatra, Finlandia, The Saimaa University of Applied Sciences, 2016).
[2024]
Born in 1992 in Częstochowa, he studied Sculpture at the Academy of Fine Arts in Wrocław from 2011 to 2014, and then moved to Gdańsk, where he graduated in 2017. He is currently employed as an assistant at the Department of Sculpture and Intermedia at the Academy of Fine Arts in Gdansk.
His artistic activity encompasses a wide range of techniques and disciplines, including classical and digital sculpture, drawing, set design, advertising, film, animation, and the restoration of sculpture, furniture, and architecture.
In his artistic practice, he does not limit himself to one specific style – he experiments with various forms, ranging from abstraction to figurative representations of the human body. In his works, he refers to ideas, emotions, and experiences, often addressing topics related to paranormal phenomena and issues in sociology, psychology, history, and mythology. He combines a classical approach to sculpture with modern technologies such as digital sculpture, 3D scanning, VR, and AR. The use of these technologies allows him to create projects of unprecedented precision and complexity, enriching his work with new possibilities and perspectives.
He has participated in numerous exhibitions both in Poland and abroad, including: TARTU NATURAL WAYS Le:Notre 2024, “Local Context Global Context” (Olomouc, Czech Republic, 2019), “Fourth Edition of the Competition and Exhibition of the Best Media Art Diplomas” (Wrocław, WRO Art Institute, 2018), “Entry” completed as part of the exhibition “Best Diplomas from the Academy of Fine Arts” (Gdańsk, Zbrojownia Sztuki, 2018), “Exposition De Dessins” (Orleans, France, Maison des Associations De la Source, 2017), “Baltic Stone Symposium / Baltic Drawing” (Imatra, Finland, The Saimaa University of Applied Sciences, 2016).