Warsztaty z Projektowania Postaci – spotkanie organizacyjne

Warsztaty z Projektowania Postaci - spotkanie organizacyjne

Data: 18/02

Warsztaty z Projektowania Postaci – spotkanie organizacyjne

Zapraszamy na spotkanie organizacyjne dot. warsztatów z Projektowania Postaci!

termin: 18.02.2025, godz. 18.00-20.00
miejsce: Patio ASP, Wielka Zbrojownia, Targ Węglowy 6, Gdańsk
wstęp wolny
prowadzący warsztaty: Ścibor Teleszyński 

Cykl warsztatów koncentruje się na wszechstronnym procesie projektowania postaci, które znajdą zastosowanie w grach wideo, filmach oraz grach planszowych. Uczestnicy będą mieli okazję przejść przez pełen cykl kreacji – od zdefiniowania kryteriów projektowych, przez opracowanie koncepcji, aż po finalne modele i prezentacje. Warsztaty zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić rozwój zarówno umiejętności artystycznych, jak i zdolności analitycznych, niezbędnych do oceny potrzeb rynkowych.

Warsztaty będą odbywać się w marcu, kwietniu i maju (w środy, w godz. 17.00-20.00)

W ramach zajęć uczestnicy zapoznają się z metodologią projektowania, która obejmuje m.in. analizę i dobór kryteriów kluczowych przy tworzeniu postaci, takich jak środowisko życia, kontekst historyczny, rola społeczna czy funkcja w ekosystemie narracyjnym. Ważnym elementem programu jest nauka doboru odpowiednich form wizualizacji, od tradycyjnych szkiców koncepcyjnych, przez cyfrowe wizualizacje, aż po modelowanie przestrzenne czy rzeźbienie w materiałach miękkich.

Praktyczna część warsztatów opiera się na realizacji projektów według losowo wyznaczonych scenariuszy, co pozwala uczestnikom na rozwijanie kreatywności i umiejętności adaptacji do zmieniających się wytycznych. Każdy projekt stanowi wyzwanie, w którym trzeba nie tylko zrealizować artystyczną wizję, ale również dostosować ją do określonych realiów rynkowych. Uczestnicy będą mieli okazję stworzyć nie tylko szkice, ale również fizyczne lub cyfrowe modele postaci, co umożliwi im pełne zrozumienie procesu twórczego.