The Hardest Softness | wystawa Martyny Jastrzębskiej w Korei Południowej

The Hardest Softness | wystawa Martyny Jastrzębskiej w Korei Południowej

Data: 27–31/08

The Hardest Softness | wystawa Martyny Jastrzębskiej w Korei Południowej

Wystawa indywidualna Martyny Jastrzębskiej "The Hardest Softness" w CICA museum (Korea Południowa).
Wydarzenie jest objęte patronatem Instytutu Adama Mickiewicza
Autorka plakatu: Małgorzata Macioch

Prace prezentowane na wystawie, pochodzące z lat 2021–2025, stanowią rodzaj wizualnej układanki, za pomocą której artystka nawiązuje kontakt z odbiorcami poprzez swoje doświadczenia. Przestrzeń wystawowa oferuje narrację o granicach smutku, miłości i związanych z nimi namiętnościach. O słodkim ciężarze, który musi nas przytłoczyć do granic możliwości, abyśmy mogli doświadczyć poddania się i wynikającej z tego błogości, nieskończonej miękkości ciała.
Nie ma jednego sposobu, jednej drogi, aby mówić o smutku lub miłości. Są to uczucia uniwersalne, często banalizowane, a jednak doświadczane w głęboko indywidualny sposób. Kiedy łączą się one w jednym doświadczeniu, znajdujemy się na krawędzi tragedii, krawędzi, za którą nic już nie będzie takie samo. Siły smutku i miłości są podobne – obie przytłaczają, całkowicie podporządkowują i pozwalają nam robić piękne lub przerażające rzeczy. Dzięki nim stajemy się inni, osiągając granice samokontroli, których nigdy wcześniej nie znaliśmy. Obie przychodzą też nieproszone.

Więcej -> przejdź do strony z informacją o wystawie

Martyna Jastrzębska

„Interesuje mnie modyfikacja znaczeń i symboli obecnych w powszechnej percepcji. W pracy nad realizacjami często odnoszę się do figur widma i ruiny. Szukam rozwiązań budujących narracje wymagające zaangażowania własnej perspektywy odbiorcy.”

Martyna Jastrzębska (ona/jej) – artystka wizualna. Pracuje głównie z obiektem i instalacją.

W jej działaniach przeplatają się wątki przemijania, zmiany, odradzania się, reinterpretacji znaczenia śladu, dekonstrukcji mitu i symbolu. Rezydentka NES Artist Residency Iceland i Centrum Rzeźby Polskiej. Laureatka m.in.: Grand Prix na IV Gdańskim Biennale Sztuki, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców Kultury za rok 2019. Nominowana przez Muzeum Narodowe w Gdańsku w międzynarodowym projekcie Baltic Horizons. W 2022 roku otrzymała trzyletnie Stypendium Ministra dla Wybitnych Młodych Naukowców.

Jej prace znajdują się w kolekcjach prywatnych, Kolekcji na Nowe 100-lecie Banku Polskiego PKO, kolekcji sztuki współczesnej w NOMUS, dziale Muzeum Narodowego w Gdańsku.

[2024]

The Hardest Softness

The works presented in the exhibition, dating from 2021-2025, constitute a kind of visual puzzle the artist uses to connect with her audience through her experience. The exhibition space offers a narrative about the limits of sadness, love, and the passion associated with them. About the sweet weight that must crush us to our limits, only to experience surrender and the ensuing bliss, the infinite softness of the body.
There’s no single way, no single path, to talk about sadness or love. These are universal feelings, often trivialized, yet experienced in profoundly individual ways. When they coalesce in a single experience, we find ourselves on the brink of tragedy, a brink beyond which nothing will ever be the same again. The forces of sadness and love are similar—both overwhelm, completely subjugate, and allow us to do beautiful or terrifying things. Through them, we become different, reaching the limits of self-control we’ve never known before. Both also come uninvited.