Graphic Arts Workshop Week

Data: 24–28/03
Wydział: Grafika
Graphic Arts Workshop Week
Termin: 24-28.03.2025 r.
Miejsce: Wydział Grafiki, ul. Chlebnicka 13/16, Gdańsk
+ Patio ASP, Wielka Zbrojownia, Targ Węglowy 6
Graphic Arts Workshop Week to wydarzenie edukacyjne organizowane przez Wydział Grafiki. Składają się na nie warsztaty oraz wykłady prowadzone przez uznanych twórców i dizajnerów spoza gdańskiej Akademii. Wydarzenie jest skierowane do osób studiujących na Wydziale Grafiki, na wszystkich poziomach studiów, zarówno stacjonarnych i niestacjonarnych.
W ramach wydarzenia Wydział Grafiki współpracuje z uczelniami The University of Michigan (USA); Mongolian National University of Arts and Culture (Mongolia).
Gościnnie wykład dotyczący pobytu w Tokio w ramach programu Erasmus+ wygłosi prowadząca Pracownię Ilustracji na Wydziale Grafiki ASP Gdańsk prof. ASP dr hab. Agata Królak
Lista twórców i dizajnerów prowadzących warsztaty lub wykłady:
prof. Endi Poskovic z The University of Michigan (USA)
prof. Uyanga Zorigt, Mongolian National University of Arts and Culture (Mongolia)
prof. Dulamsuren Chinbaatar, Mongolian National University of Arts and Culture (Mongolia)
Dariusz Gawron (projektant gier komputerowych)
Jakub Lehmann (Brand Designer)
prof. ASP dr hab. Agata Królak (ASP Gdańsk)
Otwarte wydarzenia w ramach Graphic Arts Workshop Week:
Wykład pt. „A może by tak zrobić grę?” | autor: Dariusz Gawron (projektant gier komputerowych)
28.03.2025, g. 14.00–15:00, Wielka Zbrojownia, Patio ASP
Wykład o branży gamedev z perspektywy absolwenta ASP. Jak wygląda praca w zespole / w firmie / nad własnym projektem? Jak dostać się do branży i czy warto? Jakie umiejętności przydają się przy tworzeniu gier? Czy warto się specjalizować? Opowie Darek Gawron – absolwent Wydziału Grafiki, obecnie animator, projektant i art lead w Awaken Realms.
Wykład jest skierowany do studentów zainteresowanych tworzeniem gier i pracą w branży gamedev
Wykład pt. “Nadmiar – o szukaniu równowagi między specjalizacją a gromadzeniem umiejętności” | autor: Jakub Lehmann (Brand Designer)
26.03.2025, g. 11.30–12.30, Patio ASP, Wielka Zbrojownia
Nadmiar – o szukaniu równowagi między specjalizacją a gromadzeniem umiejętności.
Czy warto uczyć się wszystkiego? Jak znaleźć balans między specjalizacją a generalizacją? Podczas wykładu porozmawiamy o FOMO na umiejętności i tym, jak świadomie dobierać kompetencje, by wspierały to, co już potrafimy.
Dla kogo?
Wykład skierowany do osób, które rozwijają się zawodowo i czują presję ciągłego poszerzania kompetencji.
______________
Harmonogram dla osób studiujących na Wydziale Grafiki:
24.03.2025 (poniedziałek), 10:30-13:00, Dom Angielski, Sala nr 205 i 210
Prezentacja oryginalnych odbitek i dyskusja na temat procesu z prof. Endi Poskovic z The University of Michigan, USA
24.03.2025 (poniedziałek), 13:30-15:00, Dom Angielski, Sala nr 205
Wykład na temat drzeworytów, prof. Endi Poskovic z The University of Michigan, USA
25.03.2025 (wtorek), 10:30-14:00, Dom Angielski, Sala nr 210
Warsztaty z druku wypukłego w kolorze, prof. Endi Poskovic z The University of Michigan, USA
25.03.2025 (wtorek), 14:00, Dom Angielski, Galeria Grafika
Wernisaż międzynarodowej wystawy grafiki “23/44 Prism Print International”. Wystawa czynna do 03.04.2025.
”PRISM PRINT INTERNATIONAL to międzynarodowa organizacja prowadzona przez wolontariuszy, która została założona w 2012 roku w celu promowania wymiany artystycznej, współpracy i międzynarodowego porozumienia poprzez grafikę artystyczną. PRISM czerpie swoje korzenie z głębokiego, międzynarodowego doświadczenia dwóch absolwentów Camberwell School of Arts & Design: Johna Akatsu Read’a i Nigela Oxley’a. Byli oni założycielami PRISM i kuratorami pierwszej wystawy brytyjskich i japońskich grafików reprezentowanych w Yanagisawa Gallery w Tokio w 2012 roku. Obecnie ta organizacja wolontariuszy ma już 44 członków z 18 krajów i zrealizowała wiele wystaw międzynarodowych, które mają stały temat: „Grafika” i pozwalają każdemu artyście pokazać grafiki najwyższego standardu, gdzie można docenić proces i technikę, a także ich wyjątkową wizję uwarunkowaną lub nie ich narodowością. Wybrane na tę wystawę 44 prace członków Prism są postrzegane jako „nagie odbitki” — „nieoprawione oryginalne odbitki, które pozwalają w pełni docenić rzeczywistą jakość znaku i koloru, fakturę papieru, a nawet aromat” — Nigel Oxley.
Na wystawie będą zaprezentowane prace 44 artystów grafików z 18 krajów świata.
Kuratorzy wystawy: prof. PB dr hab. Tomasz M. Kukawski, dr Dominik Włodarek
26.03.2025 (środa) grupa 1, 10:30-13:30; grupa 2, 14:00-17:00, Dom Angielski, Sala nr 210, 201
Warsztaty monotypii, prof. Uyanga Zorigt, prof. Dulamsuren Chinbaatar z Mongolian National University of Arts and Culture (MNUAC), Mongolia
Prosimy studentów o zaopatrzenie się we własny papier na warsztaty. Każdy student przynosi własne szkice do których zostaną udzielone porady odnośnie kompozycji do monotypii.
Program:
- Wprowadzenie do Mongolskiej Akademii Sztuk Pięknych i ewolucja mongolskiej sztuki w czasach współczesnych.
- Metody kompozycji monotypii
- czarno-biała kompozycja do monotypii
- kompozycja projektu kombinacji kolorów
- Kompozycja szablonu do grafiki. Umiejscowienie elementów projektu. Równowaga między przestrzenią pozytywną i negatywną. Zostaną udzielone porady na temat tego, jak układać i organizować różne elementy szablonu, aby tworzyć grafikę podczas ćwiczeń.
26.03.2025 (środa), 11:30-12:30, Wielka Zbrojownia, Patio
Wykład „Nadmiar – o szukaniu równowagi między specjalizacją a gromadzeniem umiejętności”, Jakub Lehmann (Brand Designer)
Nadmiar – o szukaniu równowagi między specjalizacją a gromadzeniem umiejętności. Czy warto uczyć się wszystkiego? Jak znaleźć balans między specjalizacją a generalizacją? Podczas wykładu porozmawiamy o FOMO na umiejętności i tym, jak świadomie dobierać kompetencje, by wspierały to, co już potrafimy.
Dla kogo? Wykład skierowany do osób, które rozwijają się zawodowo i czują presję ciągłego poszerzania kompetencji.
26.03.2025 (środa), 13:00–16:00, Wielka Zbrojownia, Patio
Warsztaty „Organizacja w Figmie” Jakub Lehmann (Brand Designer)
Warsztaty poświęcone efektywnemu zarządzaniu projektami w Figmie. Zamiast gromadzić niekończące się pliki i chaotyczne wersje, nauczysz się metody organizacji, która usprawni Twoją pracę i ułatwi współpracę z klientem. Poznasz sposoby na uporządkowanie projektów, lepsze wykorzystanie komponentów i strukturyzację plików.
Dla kogo?
Warsztaty są przeznaczone dla projektantów na poziomie średniozaawansowanym i zaawansowanym, którzy chcą poprawić swój workflow i uniknąć zbędnego chaosu w Figmie.
Co zabrać?
Laptop z zainstalowaną Figmą oraz dostępem do internetu. Nie są wymagane dodatkowe materiały.
Liczba uczestników: Maksymalnie 15 osób, aby zapewnić indywidualne podejście i możliwość aktywnego uczestnictwa.
28.03.2025 (piątek), 14:00-15:00, Wielka Zbrojownia, Patio
Wykład „A może by tak zrobić grę?” Dariusz Gawron (projektant gier komputerowych)
Wykład o branży gamedev z perspektywy absolwenta ASP. Jak wygląda praca w zespole / w firmie / nad własnym projektem? Jak dostać się do branży i czy warto? Jakie umiejętności przydają się przy tworzeniu gier? Czy warto się specjalizować? Opowie Darek Gawron – absolwent Wydziału Grafiki, obecnie animator, projektant i art lead w Awaken Realms.
Wykład jest skierowany do studentów zainteresowanych tworzeniem gier i pracą w branży gamedev.
28.03.2025 (piątek), 15:30-16:30, Dom Angielski, Sala nr 403
Wykład na temat pobytu w Japonii w ramach Erasmus+, prof. ASP dr hab. Agata Królak
Pomysł i organizacja: Dziekan Wydziału Grafiki dr Kamil Kocurek, Kierowniczka Katedry Grafiki Artystycznej dr Aleksandra Prusinowska, Kierowniczka Katedry Grafiki Projektowej mgr Eugenia Tynna
Koordynacja promocji wydarzenia: mgr Vasyl Savchenko
Identyfikacja wizualna: Biuro Promocji ASP Gdańsk
—