MAREK WRZESIŃSKI
O MALARSTWIE, KONTEMPLACJI I PROSTOCIE

MAREK WRZESIŃSKI  O MALARSTWIE, KONTEMPLACJI I PROSTOCIE

MAREK WRZESIŃSKI. O MALARSTWIE, KONTEMPLACJI I PROSTOCIE

Wydział: Malarstwo

MAREK WRZESIŃSKI
O MALARSTWIE, KONTEMPLACJI I PROSTOCIE

MAREK WRZESIŃSKI ON PAINTING, CONTEMPLATION AND SIMPLICITY

 

Marek Wrzesiński […] Jest współczesnym twórcą zaangażowanym w relacje między sztuką a kulturą, który w pełni świadomie rezygnuje z wirtuozerii odwzorowań na rzecz przestrzeni obrazowania abstrakcyjnego, która wydaje się być tą pierwotną formą poszukiwań prawdy o świecie. Obraz powstaje w naszym ciele, a prawdziwa sztuka tkwi w rozwoju intelektualnym i duchowości – to tam tworzy się dialog między tym, co dawne i tym, co współczesne.

Jacek Kornacki
Konteksty w twórczości Marka Wrzesińskiego.
MAREK WRZESIŃSKI
O MALARSTWIE, KONTEMPLACJI I PROSTOCIE


Redakcja naukowa | Scientific editor
prof. ASP dr hab. Marek Wrzesiński

Recenzenci | Reviewers
prof. dr hab. Mariusz Białecki – Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku | Academy of Fine Arts in Gdańsk
prof. dr hab. Sławomir Toman – Wydział Artystyczny UMCS w Lublinie | Faculty of Arts of the Maria Curie-Skłodowska in Lublin

Autorzy tekstów | Authors
prof. dr hab. Jacek Kornacki, dr Roman Nieczyporowski, prof. ASP dr hab. Marek Wrzesiński

Korekta | Proofreading
Beata Demska

Tłumaczenie | Translation
Piotr Andrzejewski

Projekt graficzny / skład | Graphic design / Typesetting
dr Mateusz Pęk

Dokumentacja fotograficzna | Photographic documentation
prof. dr hab. Jacek Zdybel, prof. ASP dr hab. Marek Wrzesiński

Wydawca | Publisher
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku | Academy of Fine Arts in Gdańsk
80-836 Gdańsk | Targ Węglowy 6 | www.asp.gda.pl

Wydział Malarstwa ASP w Gdańsku | Faculty of Painting of the Academy of Fine Arts in Gdańsk
Dziekan | Dean: prof. ASP dr hab. Marek Wrzesiński
Prodziekan | Vice-Dean: dr Daniel Cybulski

ISBN: 978-83-65366-66-5

Gdańsk 2024

Wydawnictwo współfinansowane z dotacji podmiotowej MKiDN na utrzymanie potencjału badawczego | The publication has been co-funded from the specific subsidy of the Ministry of Culture and National Heritage for sustaining research potential.