Krzysztof Bochra

Krzysztof Bochra

Wydział: Architektura i Wzornictwo

E-mail: krzysztof.bochra@asp.gda.pl

Krzysztof Bochra

„Projektowanie przestrzeni życiowej człowieka na statku to szczególnie trudne zadanie. W jednym obiekcie mieści się infrastruktura całego miasta, otoczona przez potężne żywioły. Odpowiednie zaprogramowanie skutecznego działania w skrajnych sytuacjach, zarówno marynarzy jak i całej jednostki, jest gwarantem przeżycia. Jednym z wielu trybów w mechanizmie twórczym odpowiedzialnym za tę gwarancję jest projektant wzornictwa.”

Absolwent Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Projektant wzornictwa przemysłowego, specjalizujący się w projektowaniu architektury statków wodnych a w szczególności jednostek typu Offshore. Autor kilkudziesięciu projektów i kilkunastu statków zbudowanych w stoczniach na całym świecie. Od 2013 asystent na Specjalności Projektowanie Architektury Statków Wodnych ASP w Gdańsku. Od 2007 roku główny projektant architektury statków współpracujący z MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd.

 

MMC 967 MPV projekt architektoniczny lodołamacza wielozadaniowego. Jednostka napędzana gazem przeznaczona jest do obsługi torów wodnych jak i zbierania rozlewów ropy i materiał ropopochodnych oraz walki z pożarami. Projekt wykonany z zespołem MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. http://mmc-shipdesign.com.pl Ilustracja ©MMC.

 

MMC 9100 MRSV projekt architektury jednostki transportującej zarówno skonteneryzowany towar jak i np. łopaty wirników dla ferm wiatrowych. W projekcie wykorzystano nowatorski kadłub typu SBC opracowany w biurze MMC. Paliwem dla głównych silników jest LNG. Napęd wspomagany jest wirującymi walcami, wystawionymi na działanie wiatru, wykorzystującego efekt Magnusa zwany od nazwiska wynalazcy Rotorami Flettnera. Projekt wykonany z zespołem MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. http://mmc-shipdesign.com.pl Ilustracja © MMC.

 

MMC 887 MPSV projekt architektury wielozadaniowego statku wykorzystywanego między innymi do obsługi platform wiertniczych. Jednostka prowadzona jest przez 30 osób załogi. Na pokładzie istnieje możliwość zainstalowania, w zależności od potrzeb wielu specjalistycznych urządzeń, które mogą być zarządzane przez dodatkowych 60 osób specjalnego personelu. Statek wybudowany w tureckiej stoczni Selah dla włoskie armatora Marnavi Offshore. Projekt wykonany z zespołem MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. http://mmc-shipdesign.com.pl Ilustracja © MMC.